AMARILLO/DALLAS

Det känns som att vi hamnat lite efter i vårt skrivande, men kanske även i vårt fotande? Vi spenderade i alla fall en natt i Amarillo, innan vi for vidare till Dallas! Vi hann se lite grann av turistattraktionerna i Amarillo också innan vi åkte, Cadillac Ranch och lunch på The Big Texan Steakhouse! Båda två väldigt stora måsten som vi hade inför den här resan!


Bilen rullade sedan under ca 6 timmar mot Dallas och där hade vi planerat in 3 nätter. Välbehövligt med ett lite längre stopp, men varför vi valde att ha det i just Dallas är vi fundersamma över. Det finns inte så värst mycket att göra där! Vi begav oss till Six Flags vår andra dag, peppade på att åka enorma bergodalbanor, men då parken inte hade något fungerade vatten, så skulle det stänga! Vi åkte istället tillbaka till hotellet och för min del var det en väldans tur, då min mage var i uppror och jag fick spendera hela dagen sängliggandes, medans Tess och Elin pressade vid poolen hela eftermiddagen.

På fredagen så mådde magen i alla fall lite bättre, så vi tog bilen och åkte till Six Flags Hurricane Harbour istället, som är ett stort vattenland! Jag fick hålla mig lugn, men de andra fick sig några ordentliga åkturer! Att magen blev lite bättre under dagen var en jävla stor tur, då jag impulsivt inhandlat biljett för att se Metallica på AT&T Stadium! Att jag lyckades tajma in deras spelning här var en riktig jäkla tur och det var min totalt 8:e spelning med dom! Riktigt bra var dom som vanligt!

Idag är det lördag och vi har ankommit till San Antonio i södra Texas! Värmen är obeskrivlig, vi väntar oss ca 46 grader imorgon. Vi ska bland annat se Alamo och fortsätta utforska Riverwalken och Marker Square tänkte vi, är så himla mysigt här!

Allmänt | |
Upp