HOLLYWOOD, DAY 2 - UNIVERSAL STUDIOS

Vår sista dag i Los Angeles tillbringade vi på ett av de bästa ställena ever, Universal Studios! Vi åt frukost runt 09.00 på ett diner som låg bredvid vårt hotell, innan vi satte oss i bilen och for iväg. Resan gick jättesmidigt och vi kom fram lagom till strax innan 10.00. Så fort vi kom in genom entrén, blev vi som små barn på nytt.

Vi sprang direkt in till Harry Potter-delen och njöt av alla hus och dylikt som de byggt upp så snyggt! Ställde oss och köade direkt nästan till en av attraktionerna, som vi vid tillfället inte hade någon aning om vad det var. Den var så jäkla cool iaf, uppbyggd som att man åkte på en kvast och kastades hit och dit över Hogwarts-området. Den var verkligen superhäftig!

Vi fortsatte och sprang igenom alla åkturerna vi kunde hitta, bland annat The Simpsons, Jurassic Park, The Mummy och Transformers. Innan vi åkte den sista turen som var Minions, så skulle vi bestämt gå igenom The Walking Dead attraktionen. Jag kände att jag inte kunde kalla mig ett fan av serien, om jag hoppade över den. Detta trots att zombies alltid varit en av mina största rädslor .. Inget bra beslut kan jag säga. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv och praktiskt taget hyperventilerade när jag kom ut därifrån. Fy satan säger jag bara ..

Men vi avslutade som sagt med Minions och det lättade upp stämningen lite. Vi såg även Waterworld-showen och åkte på The Studio Tour genom deras inspelningsplatser. Oerhört besviken på att Wistera Lane från Desperate Housewives var avstängd just nu, då de höll på att göra det redo för en reklaminspelning. Men vad ska man göra? Vi avslutade i alla fall kvällen och vår vistelse i Los Angeles, med att ta in vyerna från Griffith Park Observatory.


En av bilarna från senaste Fast and the Furious


Hogsmeade


Hogwarts-slottet

Torget som de spelat in Tillbaka till framtiden-filmerna på!


Åkte förbi en filminspelning!


Den lilla del av Wistera Lane som vi kunde se!


Från Grinchen


War of the Worlds


Världens största munk i Springfield

 
Allmänt | |
Upp