SAN ANTONIO

Vi rullade från Dallas ganska tidigt på morgonen, för att styra kosan vidare söderut mot San Antonio, Texas! Körtiden var kanske 5,5 timme raka vägen och vi kom fram någon gång på eftermiddagen och möttes av ännu en stekhet stad. Att kliva ur bilen gjorde det svårt att andas! Vi checkade in på vårt hotell, bytte om och begav oss ner till San Antonio Riverwalk för att käka middag. Vi strosade lite längs med vattnet och över lite torg i närheten, innan vi åkte tillbaka för att sova.

Dagen efter så var det om möjligt ännu varmare. Att vistas utomhus var en utmaning i sig och vi bestämde oss för att ta The Alamo tidigt! Vi gick en audio tour, som kanske inte var den bästa jag varit med om, men stället var ändå häftigt och jag är glad att vi fick chansen att se det! Vi åkte tillbaka till hotellet efter lunch och bestämde oss för att vila lite, då värmen var praktiskt taget olidlig. Min mage hemsökte mig fortfarande, så jag la mig en stund på hotellrummet innan jag joinade tjejerna en stund vid poolen. Sedan var det bara att byta om och börja vandra igen. Vi gick först och främst förbi en butik, där jag fick piller till min mage (som hjälpte, tack och lov!) och sedan gick vi vidare till Market Square. Vi var ute vid lite fel tidpunkt och stället var typ dött, men vi kunde i alla fall kika i lite shops osv. Vi tog en sväng igen till Riverwalk och åt ännu en middag där nere. Hade det inte varit denna olidliga värme, så hade vi nog tagit oss i kragen och gjort lite mer i den här staden, för vi alla gillade den väldigt mycket! Men det blev en kort visit och vi gjorde oss i ordning för att åka vidare efter två nätter.

 
Allmänt | |
Upp