NEW YORK CITY

Sisådär 11 dagar efter att vi har kommit hem, så har man äntligen börjat landa lite. Men resfebern har börjat koka igen och denna resa har bara gett så mycket mersmak på allt som USA har att erbjuda! Men jag tänkte att jag skulle berätta lite om våra dagar i New York också såklart.

Vi tog en buss från D.C till New York, en tur som tog sisådär 4,5 timme! Den känslan som infann sig när man såg Manhattan skyline skymta långt där borta, den var obeskrivlig. Jag har längtat så många år efter att få se den här staden, uppleva pulsen och rytmen som finns här och bara vara här! Jag älskade staden redan när vi körde in i den, förmodligen den största höjdpunkten på resan för min del! Vi tog oss i alla fall med en Uber till vårt hotell, The Roosevelt Hotel, som ligger i Midtown. Runt hörnet hade vi Grand Central Station, Fifth Avenue och bara en promenad bort fanns både Rockefeller Center och Empire State Building.

Första kvällen bestod av en tidig middag på en irländsk restaurang mittemellan vårt hotell och Times Square. Därefter gjordes några korta stopp för lite Gossip Girl-sightseeing, innan vi begav oss in i BUTIKERNA. Vi började med Victoria's Secret och forsatte med Forever 21 tills det praktiskt taget stängde.

Det blev en hyffsat tidig morgon dagen efter, då vi tog ännu en Uber downtown. Första stoppet var The 9/11 Memorial, de stora fontänerna som nu står där de ståtliga World Trade Center en gång stod. Såklart riktigt gripande att se alla namnen som prydde kanterna till fontänerna och det kändes som att namnen aldrig tog slut. Vi gick därefter ner mot piren och boardade Staten Island Ferry, förbi Frihetsgudinnan och över till Staten Island, där vi tog en buss till ett stort köpcentrum. Vi vandrade runt inne på Primark, Michael Kors, Foot Locker och Victoria's Secret såklart, innan vi ett gäng timmar senare tog en färja tillbaka till Manhattan. Vi bytte om till lite finare utstyrsel och mötte upp Tess och Carros kompis Linnea som tidigare bott i New York och arbetat som Au Pair. Vi fick haka på henne på en utekväll, som tyvärr slutade lite tidigare än vad vi hoppats. Men sånt är livet!

Jag och Elin gick upp tidigt ännu en gång dagen därpå, medans Lundvalls tog en sovmorgon! Jag och Elin tog oss till West Village, där vi spanade in Carrie Bradshaws berömda trappa och sedan vandrade vi längs med The High Line, ett tågspår som gjorts om till en liten park ovanför gatorna. Vi mötte därefter upp tjejerna i Central Park och vandrade runt där i några timmar. En snabbvisit förbi fler Gossip Girl-sights, så spenderade vi vår sista eftermiddag och kväll med shopping, middag, dagsutsikt från Empire State Building och sedan avslutade vi hela kvällen med att ta in kvällsvyn från Rockefeller Center!

Innan vi for hemåt, så tog jag en ensam morgontur ner till Brooklyn Bridge, vandrade över till Brooklyn i den stekheta solen, vandrade tillbaka och tog en Uber hem igen. Vi skickade iväg Carro till sitt lite tidigare flyg och vi tog någon timme till runt Times Square! När vi väl gör oss redo för att ta en taxi till flygplatsen, så erbjuds vi att åka LIMO till JFK istället, till ett billigare pris då han ändå skulle dit och vi tog såklart chansen! Att glida ut ur Manhattan med stil, var grädden på moset och vår resa var helt plötsligt över! Så många känslor alltså. Man ville både hem och inte, jag kände mig inte riktigt klar och jag längtar tills jag får åka över Atlanten igen och upptäcka mer av detta underbara land! FOTOBOMD KOMMER HÄR!