WASHINGTON D.C

11 timmar fick vi spendera i bilen mellan Nashville och Washington D.C igår. Det gick ändå väldigt smidigt, vilket typ all bilkörning har gjort under vår resa. Vi kom fram till flygplatsen här i D.C och lämnade in vår bil. Vi hade nu alltså officiellt kört kust till kust i USA - den känslan var mäktig när man insåg det! Hädanefter skulle vi klara oss utan bilen.

Vi blev upphämtade av Eric, som är Tess kompis Stefans lillebror. Han skjutsade oss hem till deras hus, där vi träffade hela familjen och hundarna. Det har varit riktigt roligt att få bo i ett riktigt amerikanskt hem också, inte bara hotell och hostel som vi gjort hittills. De bor i ett riktigt fint område utanför Washington som heter Silver Spring i delstaten Maryland. Första kvällen satt vi bara ute på deras baksida vid poolen och myste.

Idag har vi varit in till D.C med Stefan som guide. Kanske också ska nämna att vi även mött upp Tess lillasyster som varit här i två veckor redan. Vi tog en metro in till stan och började vandra igenom alla monument, t.ex. Korean War Monument, Washington Monument, Lincoln Memorial och Jefferson Memorial. Vi såg såklart även Vita Huset och vi körde även lite trampbåt på vattnet i solen, vilket var jättemysigt! Vi avslutade dagen med att åka och se Arlington Cemetary och sedan middag inne i China Town.

Vi gör oss nu redo för att imorgon åka till vårt allra sista stopp på denna resa - New York! Dit kommer vi åka med buss från D.C och vi är framme runt 14.15 lokal tid. Resan börjar verkligen ta slut nu och det känns ganska vemodigt. Självklart vill en del av en hem, men när man inser att den resan som man längtat till så länge snart är över, då känns det inte alls bra! Det är bara att åka hem och planera nästa resa helt enkelt!